فعالیت علمی مستمر انجمن

اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۵

در انجمن جراحان ارتوپدی ایران فعالیت‌های متعددی به انجام می‌رسد که برگزاری جلسات علمی ماهیانه، برگزاری کنگره سالانه، انتشار مجله علمی پژوهشی و… را شامل می‌شود. در ادامه شرح بیشتری از فعالیت‌های انجمن جراحان ارتوپدی ایران را مشاهده و مطالعه می‌کنید.

برگزاری جلسات علمی ماهانه: به‌صورت ژورنال کلاب، میزگرد علمی و سخنرانی و معرفی موارد مشکل ارتوپدی به مدت ۴ ساعت. انجمن‌های علمی رشته‌های تخصصی ارتوپدی دست، اطفال، زانو، ستون‌فقرات و … در این جلسات حضور فعال دارند.
کنگره سالانه انجمن: که پانزدهمین دوره آن در آبان‌ماه ۸۶ برگزار می‌شود. برنامه‌های این کنگره آموزش جدیدترین‌های ارتوپدی با سخنرانی دانشمندان ایرانی و خارجی، میزگردهای گوناگون علمی در مباحث رایج و ضروری ارتوپدی ارائه مقالات پژوهشی برگزاری روز تخصصی در رشته‌های تخصصی ارتوپدی و آموزش‌های کارگاهی می‌باشد.

با هدف آشنایی بیشتر متخصصین ارتوپدی با تازه‌های ارتوپدی در شهرستان‌ها با شرکت فعال شاخه‌های انجمن در مراکز استان.

برگزاری بازآموزی سالانه انجمن جراحان ارتوپدی: در اردیبهشت ماه در کنگره سالانه انجمن جراحان ایران
انتشارات انجمن جراحان ارتوپدی ایران

۱. مجله علمی پژوهشی جراحی استخوان و مفاصل ایران به‌صورت فصلنامه و به‌طور منظم منتشر می‌شود. سردبیر اول مجله دکتر غلامحسین شاهچراغی، دبیر دوم دکتر عزیز احمدی و کمک سردبیر خانم دکتر مهزاد جاوید می‌باشند. مسئول امور پژوهشی انتشارات خانم ماریت قازاریان و تایپ و صفحه‌آرایی با خانم زهرا محمدی است.
۲. خبرنامه انجمن که تا امروز ۳۰ شماره از آن منتشر شده است، با سرپرستی خانم دکتر مهزاد جاوید، دکتر غلامحسین شاهچراغی و دکتر عزیز احمدی انجام پذیرفته است.
۳. انتشار دو مقاله حاصل دو پروژه پژوهش کمیته پژوهشی انجمن در مجله انجمن.
۴. انتشار کتاب نگاهی به تاریخ ارتوپدی ایران از باستان تا امروز با نگارش دکتر مجید عیوض ضیایی.

سازمان مدیریتی انجمن شامل بخش‌های زیر می‌باشد:
۱. بخش انتشارات: برای انتشار مجله، خبرنامه و کتاب تلاش می‌کند و مقالات رسیده بعد از ارزیابی‌های دقیق در مجل منتشر می‌نمایند.
تمام مراحل تنظیم مقالات اعم از ارزیابی ویراستاری علمی، ادبی و صفحه آرایی تا مرحله چاپ در انجمن انجام می‌شود.
۲. بخش اطلاع‌رسانی: انجمن دارای فکس، آدرس اینترنتی و سایت می‌باشد. و از طریق سایت انجمن در حال حاضر اطلاعات لازم در مورد پذیرش عضو جدید. خلاصه مقالات مجله انجمن، خبرنامه، اطلاعات کنگره‌های داخلی و خارجی ارتوپدی، اخبار ارتوپدی را به اعضاء خود و علاقمندان داخلی و خارجی می‌رساند.
۳. بخش کتابخانه انجمن: حاوی آخرین کتاب‌های (آبونمان منظم در Clinical Ortho, JBJS) ارتوپدی، مجلات مفید داخلی و خارجی است که در دسترس اعضاء انجمن می‌باشند.
۴. بخش اجرایی: جلسات هیئت مدیره انجمن هر پانزده روز یکبار جهت تصمیم‌گیری و بررسی مسائل جاری و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برگزار می‌شود.

اهداف آتی انجمن:
تلاش برای عضوگیری متخصصین ارتوپدی و دستیاران ارتوپدی توسعه سایت انجمن و خرید محل مناسب برای سازمان اداری و برگزاری جلسات علمی مناسب جامعه ارتوپدی ایران تلاش در توسعه کمیته پژوهش و انجمن پژوهش‌های ملی را در برنامه دارد. دعوت به همکاری از تمام جامعه ارتوپدی جهت همکاری‌های بیشتر علمی با انجمن یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن می‌باشد.

اعضاء هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران:
• دکتر غلامحسین شاهچراغی رئیس انجمن و سردبیر مجله
• دکتر عزیز احمدی قائم مقام و سردبیر دوم مجله
• دکتر مجید عیوض ضیایی دبیر انجمن
• دکتر غلامعلی عکاشه خزانه‌دار انجمن
• دکتر کامران بدیع‌زاده عضو انجمن
• دکتر فرشید باقری بازرس انجمن