گزارش کاری دی ماه ۱۳۹۵ انجمن جراحان ارتوپدی ایران

بهمن ۱۶, ۱۳۹۵

دوستان و همکاران عزیز
باسلام و احترام

همانطور که مستحضر هستید هیئت مدیره جدید انجمن جراحان ارتوپدی از ابتدای دی ماه به‎طور رسمی مشغول به‎کار شدند و یکی از تصمیمات هیئت مدیره جدید این است که ماهیانه گزارشی از فعالیت‎های انجمن به کلیه اعضاء ارائه نماید چرا که این حق اعضاء است که از آنچه در انجمن می‎گذرد، مطلع گردند و نیز اگر پیشنهاد یا نظری در رابطه به اقدامات انجام شده دارند به هیئت مدیره منتقل نمایند. این مهم به عهده اینجانب بعنوان دبیر انجمن گذاشته شد و بدینوسیله گزارش دی ماه انجمن ارتوپدی را بصورت خلاصه خدمتتان ارسال می‎نمایم.

در جهت ساختارمند کردن انجمن، چهار کمیته اصلی برای انجمن در نظر گرفته شد که دو کمیته اخلاق و گایدلاین از قبل فعال بودند و کمیته رجیستری و کمیته آموزش نیز اضافه گردید. هدف از تشکیل این کمیته‎ها، استفاده از توانایی‎های همه اعضای انجمن در بخش‎های مختلف می‎باشد و بعداً بنا به ضرورت کمیته‎های دیگری نیز اضافه خواهد شد. جلسات متعدد و رایزنی‎های مختلف در طی دی ماه در بحث تعرفه انجام اقداماتی در جهت احقاق مطالبات به حق جامعه ارتوپدی انجام گردیدکه گزارش دقیق‎تر آن در آینده به اطلاع همکاران خواهد رسید.

در مورد بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی، زمان کنگره ۲۹ آبان ماه لغایت ۳ آذرماه ۹۶ تعیین شد. برای مکان کنگره پس از بررسی‎های بسیار زیاد و بازدیدهای مکرر و با در نظرگرفتن مشکلات مکان‎های قبلی، هتل المپیک برای کنگره امسال در نظر گرفته شد که از نظر دسترسی، فضاهای سخنرانی و نمایشگاهی، و نیز پارکینگ بهترین امتیازات را گرفت. در ضمن آقای دکتر سهراب کیهانی بعنوان دبیر علمی این کنگره منصوب شدند. خواهشمند است همکاران از هم اکنون این تاریخ را در سالنامه‎های خود به کنگره اختصاص دهند تا شاهد حضور حداکثری همکاران در این کنگره باشیم. دبیر کنگره ارتوپدی جامعه جراحان آقای دکتر کریمی مبارکه از کرمان تعیین شدند که برنامه اولیه آن را تهیه نموده و به زودی به اطلاع همکاران خواهند رساند و انتظار حضور همکاران عزیز در این جلسات را داریم.

درمورد انتخابات شاخه‎های ارتوپدی مقرر گردید مانند انتخابات انجمن دوره انتخابات در شاخه‎ها هم سه‎ساله شود. در ضمن تاریخ جلسات هیئت مدیره به کلیه شاخه‎ها اعلام گردید تا در صورت تمایل یک نماینده از آن شاخه در جلسات هیئت مدیره شرکت نمایند و دراین‎راستا آقای دکتر محسن توکلی از شاخه البرز و آقای دکتر مسعود شایسته‎آذر از شاخه مازندران در جلسه مورخه ۱۶ دی ماه در جلسه هیئت مدیره حضور یافتند.

نامه ارسالی از معاونت پژوهشی وزارتخانه به انجمن در مورد مقالات ریتراکت شده براساس اینکه بعضی از همکاران ارتوپد در این مقالات بوده‎اند بررسی شد که پاسخ انجمن به وزارتخانه مبنی بر این بود که طبق نظامنامه اخلاقی انجمن، این موضوع به‎طور واضح بحث و بررسی شده است و اکثر قریب به اتفاق اعضای انجمن ارتوپدی در پژوهش، رعایت اصول اخلاقی را می‎نمایند.

جلسه ماهانه دی‎ماه انجمن ارتوپدی با موضوعات شانه، اطفال و زانو با استقبال قابل قبولی از طرف همکاران همراه بود. از کلیه همکاران تقاضا می‎شود که پیشنهادات خود را در جهت پر بارشدن این جلسات اعلام نمایند. در ضمن انجمن ارتوپدی در تلاش است تا اگر امکانات اجازه دهد این جلسات بصورتweb cast در فضای اینترنت منتشر شود تا همکاران شهرستانی بتوانند در جلسات شرکت نمایند.
در پایان ضمن عذرخواهی از تصدیع اوقات همکاران، مصرانه خواهشمندم در رابطه با امور مطرح شده فوق و یا در مورد امور دیگری که به نظرشان انجمن می‎بایست فعالیت نماید، نظرات خود را ارسال فرمایند.

 

باتشکر
دکتر سیدمحمد جواد مرتضوی
دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران