دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی

مرداد ۶, ۱۴۰۲

دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی
محل برگزاری دومین جشنواره:
مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران)

پیام دبیر کل
به نام خدا

اینجانب و کلیه همکاران بنده در ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی بسیار مفتخریم که توسعه این دانش پر خیر و برکت در کشور عزیزمان به همت و تلاش اساتیدفرهیخته، محققین جوان و پر شور، شرکتهای دانش بنیان نو پا و علاقمند و مدیران ارشد و تصمیم ساز با سرعت بسیار مطلوبی در حال گسترش بوده و توفیق خواهیم داشت در تیرماه ۱۳۹۶ در تهران میزبان همه این فرهیختگان باشیم.
چنانچه استحضار دارید علوم و فناوری سلول های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی طی سالهای اخیر با اقبال بسیاری از محققین و دانشمندان جهان مواجه شده و این در حالی است که سرمایه گذاری های چشم گیری نیز توسط شرکتهای های بزرگ کشورهای پیشرفته صورت گرفته است . این امر حاکی از نقش مهم این حیطه از علم و فناوری در آینده بازار سلامت و درمان بیماریهای صعب اعلاج بوده و به همین جهت تسلط بر این دانش راهبردی در دهه بعد موجبات اقتدار در سطح ملی و بین المللی را فراهم خواهد آورد.
جمهوری اسلامی ایران طی ده سال گذشته به برکت وجود دانشمندانی فرهیخته ، تلاشهای گسترده ای را در جهت بومی سازی این دانش راهبردی بانجام رسانده و موجبات حضور ارزشمند کشور عزیزمان را در سطح کشورهای پیشرفته فراهم اورده اند.
دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی فرصت مغتنمی است تا فضای عمومی کشور با مفاهیم این دانش راهبردی ارتباط بیشتری برقرار نموده و اندیشمندان این حوزه در فضایی پرنشاط ایده‌های ارزشمند خود را وارد عرصه رقابت نموده و از سوی دیگر صاحبان سرمایه و صنایع فعال کشور بتوانند با انتخاب ایده‌های برتر موجبات شکوفایی هرچه بیشتر این دانش را فراهم نمایند تا هم بیماران عزیز از موهبت این دانش استفاده نمایند و هم جوانان و فرهیختگان از فضای کسب و کار ایجاد شده بهره مند گردند.
لذا اینجانب ضمن دعوت از همه مدیران و تصمیم سازان بخش سلامت کشور ، اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان حوزه های علوم پزشکی ، علوم پایه و فنی و مهندسی ، صاحبان صنایع و سرمایه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، تولید کنندگان و سایر فعالان این حوزه جهت مشارکت حداکثری در این جشنواره و کنگره ، ارزو مینمایم خداوند متعال به این تلاشهای ارزشمند برای ساختن کشور عزیزمان خیر و برکت عنایت بفرمایند.

دکتر امیر علی حمیدیه
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی